Leren rekenen op de basisschool: computers, toekomst, didatiek



Heeft uw kind echt een rekenprobleem?

Analyse van het optellen en aftrekken op de basisschool, artikel

De computer als oplosser van rekenproblemen van kinderen. Niet alleen diagnostiek en ook niet alleen nakijken van sommen.

Het algoritme leren of leren algoritmiseren, artikel

Leren rekenen en therapie in de supermarkt

Niet meer rekenen en wel goed denken met computers en graphics

Behalve leren rekenen, ook psychologie voor:

Interface, GUI en web.        
Public information: bewegwijzering, dynamische (reis)informatie, kaartverkoop, OV-chip, ed.  
  Grammatica voor graphics: Begrijpelijke bordjes op straat, stations en auto- en waterwegen.             
Toekomst: ons dagelijks leven in een technische toekomst, maar volgens de psychologie.    
Snelheidsbeheersingsinformatie (ATB) voor machinisten van hoge snelheidstreinen (ERMTS).      
Naar top.


Naar top.

Contact


cognitieve psychologie, gebruiksvriendelijkheid, interface design, mmi, ontwerp, usability, web page design
Human Efficiency
Leonard Verhoef.
Tweet bij een nieuwe cognitief psychologische reactie op een actueel onderwerp (±6x per jaar):


+31 (653) 739 750
Parkstraat 19
3581 PB Utrecht
Nederland

verhoef@humanefficiency.nl Kamer van koophandel, inschrijvingsnummer: 39057871, Utrecht.
Naar top.