De bank wordt overbodig

De geschiedenis van de bankpas toont dat banken niet veranderen maar verdwijnen. Dan verlopen onze financiën vlekkeloos en heeft ieder inzicht in zijn financiële situatie.


Niet pinnen maar pennen met de voorloper van de pinpas: de Eurocheque.

Met banken in 1987 Albert Heijn testte in 1987 het gebruik van pin­passen. Het werd een groot succes. Maar niet het grote succes van deze proef, maar de dreiging dat Albert Heijn de pas landelijk zou gaan invoeren zette de banken aan tot de revolutie van papieren betaalcheque naar elektronische pinpas.De rechter bepaalde in 2006 dat de Postbank de schade moet betalen die ontstaat door de tientjestruc bij de treinkaartautomaat van NS. Die truc gaat zo. Nette man zegt: U laat een tientje vallen. U raapt het tientje op (dat de man zelf heeft laten vallen). Andere nette man verwisselt intussen de pinpas die u in de automaat stak. De bank moet de klant beter voorlichten vindt de rechter. NS ging niet beter voorlichten maar stopt met de betaalautomaten zoals banken die ontwikkelden. De NS-betaalautomaat leest de pas en onthoudt de inhoud even. Pas erin en er gelijk weer uit. De pas blijft zo in de eigen hand. Een revolutie sinds de betaalpassen ruim vijftien jaar geleden ingevoerd zijn. Vergeten de pas eruit te halen en ontvreemden van de pas met crimineel creatief straattheater is nu wel erg moeilijk geworden.Waarom heeft personen­vervoerder NS deze verandering voor elkaar gekregen en niet de banken die verantwoorde­lijk zijn voor het vervoer van geld. Waarom hebben de banken deze revolutie niet gelijk bij de introductie van de betaalpassen uitgevoerd?

Minder met banken Ook een andere betaalrevolutie staat niet op naam van de banken maar op naam van Albert Heijn: één pas voor twee kaartsystemen, de AH-bonus en de Airmiles op één kaart. Uw bank biedt u voor elke rekening die u heeft, nog steeds twee passen en twee pincodes; voor elke pinpas en voor elke chippas ook één. Creditcards rekenen we even niet mee. Past de OV-chip die we inmiddels 13 jaar hebben, niet op het plastic van de Bankpas? 3 jaar geleden maakte de Bunq bank het met de bestaande infrastructuur mogelijk met een pas voor meer rekeningen te betalen. Het Openbaar Vervoer introduceerde electronic ticketing. Met een electronic ticket loop je gewoon ergens een treinstation binnen en ergens een busstation uit. ( ). Geen munten, geen betaalautomaten, geen pincodes, geen strippen, geen straattheater.Hebben we dat al niet eerder gehoord? Ja, in 1996 toen de banken de chipknip introduceerden. Een goedkope, handige en veilige manier van betalen die ook werkt bij storing van het netwerk. Ondanks deze grote voordelen is het de banken gelukt deze betaalrevolutie te laten mislukken.

Zonder banken

Albert Heijn en het OV zullen hun systemen ooit integreren. Eén pas voor alles. De electronic ticketing van het OV is dan uitgebouwd tot een systeem dat het verblijf op een bepaalde plaats automatisch afrekent. Die plaats kan zijn een zitplaats in een trein, een theater, een park, of een wc. Een krantje en croissantje erbij worden afgerekend met een digitale streepjescode, ook een betaalrevolutie die niet door banken ontwikkeld en geïntroduceerd is. Wie een winkel binnenloopt terwijl de bodem van zijn saldo in zicht is, krijgt een bescheiden trilseintje. Dit voorkomt betalingsproblemen met volgeladen boodschappenkarretjes. Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting experimenteert in het jaar 2050 met een kaart die een bescheiden seintje geeft als de drager teveel geld dreigt uit te geven. Er gaan stemmen op om bij bepaalde combinaties van saldo, producten en personen, levering te weigeren. Dus niet wachten tot er problemen zijn en deurwaarders onoplosbare betalingsproblemen laten oplossen. Maar waarschuwen vóór er problemen ontstaan. Dus niet met hedendaagse zelf te kiezen ringtones maar een kort trillend so (saldo onvoldoende, kort kort kort lang lang lang). De 181 jaar oude kunsttaal van Samuel Morse.
 
Meer voorbeelden van ongemerkt gedetailleerd informeren:

 
De rechter bepaalde in 2006 dat de bank de schade moest betalen die ontstaat door ontwerpfouten. Misschien had de rechter moeten bepalen dat banken niet bepalen hoe we betalen. Mogelijk was dan nog net de economische crisis voorkomen.In 2050 doen banken alleen nog maar zaken met privacyridders die niet in de gaten hebben dat je anonieme passen kunt krijgen en dat je deze onderling net zo vaak kunt wisselen als je wilt.

Toekomst en psychologie van:


x
toekomst visuele auditieve tactiele communicatie sociale media ringtones trillen

openbaar vervoer betalen ovchikpkaart toekomst infographics

leren onderwijzen opleiden handelingen verkorten instampen memoriseren

public transport dynamic indicators history future

leren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

leren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

leren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

eurocheque betalen



parkeren betalen elektronisch toekomst parkeerautomaat

rente sparen toekomst

internet elektronisch stemmen voor verkiezingen

mini touch screen treinkaart verkoop automaat NS

GUI and webtoekomst visuele auditieve tactiele communicatie sociale media ringtones trillen

GUI and webopenbaar vervoer betalen ovchikpkaart toekomst infographics

GUI and webhomepage startpageweb map structuur

Leren rekenentoekomst onderwijs leren lezen rekenen supermarkt

Psychologietoekomst van de toegepaste cognitievecognitief denkpsychologie

Psychologie leren verkortenleren verkeersborden rijexamen toekomst

Public infoleren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

Public info public transportpublic transport dynamic indicators history future

Public info public transportpublic transport dynamic indicators history future

Public info road trafficleren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

Toekomsthandheld gsm smartphone

Toekomstkilometerteller toekomst zelfrijdende auto snelheid beheersing

Toekomst

Toekomsthome page

Toekomstwerkgeheugen ouderen stm

Toekomstinternet elektronisch stemmen voor verkiezingen

Toekomst

Toekomst

Toekomstvroeger geen RSI in de typekamer

Toekomstbank papieren dagafschrift

Toekomsttoekomst voorspellen goeroes

Toekomst geldFrom buttons for fingers towards graphics for brains, past and future of ticket vending machines

Toekomst geldeurocheque betalen

Toekomst geld

Toekomst geldpinnen betalen elektronisch pinpas toekomst

Toekomst geld

Toekomst geldparkeren betalen elektronisch toekomst parkeerautomaat

Toekomst geldrente sparen toekomst

Toekomst geldpinnen betalen elektronisch pinpas toekomst

Toekomst geldpinnen betalen elektronisch pinpas toekomst

Toekomst onderwijsleren rekenen basisschool nieuwe intelligentie algoritme

Toekomst onderwijsleren lezen in de supermarkt

Toekomst psychologie

Toekomst psychologieleren lezen in de supermarkt

Toekomst psychologie




Behalve toekomst en psychologie ook psychologie voor:

Naar top.



Zoeken in humanefficiency.nl

Contact

+31 (653) 739 750
Parkstraat 19
3581 PB Utrecht
Nederland

leonardverhoef@gmail.com
Kamer van koophandelnummer: 39057871, Utrecht.
Naar top.





toekomst