Kilometers tellen of speed control?

De km-teller van de toekomst: Een technische teller van kilometers of informatie voor het denken van de bestuurder bij het uitvoeren van zijn speed control taak. Vooral bij de zelfrijdendeauto is het in de gaten houden van de techniek van belang.

De km-teller van de toekomst: Een technische teller van kilometers of informatie voor het denken van de bestuurder bij het uitvoeren van zijn speed control taak. Vooral bij de zelfrijdendeauto is het in de gaten houden van de techniek van belang.

Klik voor meer daarover.
Technisch is het verschil tussen auto van 116 jaar geleden en de auto’s van nu groot. Vooral als deze auto zelf rijdt. Het verschil tussen de kilometerteller van 116 jaar geleden en nu is klein. Beide bestaan uit een cirkel met getallen en een wijzer. De eerste kilometerteller van Schulze uit 1902.x De kilometerteller van de toekomst voor de zelfrijdende auto volgens Bosch (2016).
 
Psychologisch is het verschil tussen de taak van de automobilist 116 jaar geleden en de automobilist van de zelfrijdende auto groot.Vroeger was het voldoende te weten wat de snelheid is. Nu is de taak: speed control en superviseren computers die bepalen hoe hard de zelfrijdende auto rijdt. Een andere taak betekent andere hulpmiddelen.
 
Hieronder een experimentele kilometerteller die het denken van de bestuurder nodig heeft voor de speed control taak. Dus:
• Niet digitaal de huidige snelheid.
• Wel een geëvalueerde (groen, geel, oranje, rood) interpretatie (OK/te laag/te hoog) van de snelheid.
• Met:
• Verwachte geëvalueerde snelheid bij het doel.

De bestuurder kan zijn snelheidsprofiel (het gekleurde figuur), zonder de randen te raken (te hard te rijden) nauwkeurig door de verticale buis van het ideale snelheidsprofiel leiden. Deze prognose van zijn snelheid stelt hem in staat nauwkeurig te

Het hoogste doel is veiligheid: een rijdende/stilstaande auto voor de automobilist, een snelheids­beperking of een verkeerslicht. Een secundair doel is milieu (zuinig rijden). Voor zover deze twee doelen ruimte over laten kan een derde doel zijn: Op tijd zijn voor de afspraak.
 
De bestuurder ziet geen getallen en hoeft niet te schatten en te rekenen. Hij ziet de grafisch de relaties tussen huidige snelheid, toegestane snelheid, de afstand tot het doel en suggesties voor het veranderen van de snelheid. Hij weet niet precies hoeveel kilometers per uur hij rijdt maar hij beheerst wel zijn snelheid.Hij kan niet zien hoe hard hij nu rijdt maar hij kan duidelijk kiezen tussen: (veel te) hard bij het volgende target (bijvoorbeeld een geladen stilstaande betonmolen of een andere route (bijvoorbeeld de sloot in).
 
De km-teller van de toekomst: Een technische teller van kilometers of informatie voor het denken van de bestuurder bij het uitvoeren van zijn speed control taak. Vooral bij de zelfrijdendeauto is het in de gaten houden van de techniek van belang.

Klik voor meer daarover.
Demo cognitief psychologisch verantwoorde 'kilometerteller', vooral voor de bestuurder van een zelfrijdende auto.
Naar top.



Toekomst en psychologie


x
toekomst visuele auditieve tactiele communicatie sociale media ringtones trillen

openbaar vervoer betalen ovchikpkaart toekomst infographics

leren onderwijzen opleiden handelingen verkorten instampen memoriseren

public transport dynamic indicators history future

leren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

leren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

leren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

eurocheque betalen



parkeren betalen elektronisch toekomst parkeerautomaat

rente sparen toekomst

internet elektronisch stemmen voor verkiezingen

mini touch screen treinkaart verkoop automaat NS

GUI and webtoekomst visuele auditieve tactiele communicatie sociale media ringtones trillen

GUI and webopenbaar vervoer betalen ovchikpkaart toekomst infographics

GUI and webhomepage startpageweb map structuur

Leren rekenentoekomst onderwijs leren lezen rekenen supermarkt

Psychologietoekomst van de toegepaste cognitievecognitief denkpsychologie

Psychologie leren verkortenleren verkeersborden rijexamen toekomst

Public infoleren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

Public info public transportpublic transport dynamic indicators history future

Public info public transportpublic transport dynamic indicators history future

Public info road trafficleren verkeersborden toekomst rijexamen psychologie

Toekomsthandheld gsm smartphone

Toekomstkilometerteller toekomst zelfrijdende auto snelheid beheersing

Toekomst

Toekomsthome page

Toekomstwerkgeheugen ouderen stm

Toekomstinternet elektronisch stemmen voor verkiezingen

Toekomst

Toekomst

Toekomstvroeger geen RSI in de typekamer

Toekomstbank papieren dagafschrift

Toekomsttoekomst voorspellen goeroes

Toekomst geldFrom buttons for fingers towards graphics for brains, past and future of ticket vending machines

Toekomst geldeurocheque betalen

Toekomst geld

Toekomst geldpinnen betalen elektronisch pinpas toekomst

Toekomst geld

Toekomst geldparkeren betalen elektronisch toekomst parkeerautomaat

Toekomst geldrente sparen toekomst

Toekomst geldpinnen betalen elektronisch pinpas toekomst

Toekomst geldpinnen betalen elektronisch pinpas toekomst

Toekomst onderwijsleren rekenen basisschool nieuwe intelligentie algoritme

Toekomst onderwijsleren lezen in de supermarkt

Toekomst psychologie

Toekomst psychologieleren lezen in de supermarkt

Toekomst psychologie




Naar top.

Behalve toekomst en psychologie ook psychologie voor:

x
ects

  ERMTS hoge snelheidstrein hsl ATB experimenteel interface voor machinist ERMTS high speed train control driver mmi ERMTS hoge snelheidstrein hsl ATB experimenteel interface voor achinist ERMTS hoge snelheidstrein hsl ATB experimenteel interface voor achinist 






gui



x Invoer Morsesleutel Toekomst        multidimensionaal graphic   






icon design



  3-d, perspectief,drie-dimensionaal verkeersbord toekomst parkeerverbod verkeersbord toekomst verboden inhalen verkeersbord toekomst maximum snelheid bepaalde 






psychologie



helderheid voor betrouwbaarheid hersenen limgisch systeem en cortex aandacht trekken en aandacht sturen gebruik van de kleuren rood oranje en geel gevoeligheid van het oog voor kleuren humunculus mensmetafoor een mens in de zaadcel 






public



 NS treinkaart automaat b100 betalen openbaar vervoer NS treinkaart automaat b8060 betalen openbaar vervoer  IMO international maritime organisation muster station sign plattegrond IKEA water vaar verkeersbord maximaal hoogte water vaar verkeersbord maximaal drie dik aanleggen water vaar verkeersbord maximale doorvaart hoogte 3 meter experimenteel vertrektijden bord openbaar vervoer structuur openbare ruimten experimenteel vertrektijden bord openbaar vervoer atb etcs snelheidsbeheersing aandacht trekken water vaar verkeersbord verboden aanleggen water vaar verkeersbord maximale hoogte water vaar verkeersbord verboden 3 dik aanleggen met meer schepen trein vertrektijd perron NS CTA OV openbaar vervoer betalen ov-chipkaart toekomst grafische bestemmingen lijst metro ondergrondse lijn  structuur hoefijzer winkelcentrum 






toekomst

          






book

 






rekenen

leren rekenen basisschool MAB rekenblokken toekomst onderwijs leren lezen leren rekenen supermarkt leren rekenen basisschool tellen op de vingers aftellen leren rekenen vleksom puntsom rekenonderwijs basisschool tientallig stelsel tellen op de vingers rekenonderwijs basisschool computer diagnostiek remedial teaching graphics for quantitative data next generation 








Naar top.



Zoeken in humanefficiency.nl

Contact

+31 (653) 739 750
Parkstraat 19
3581 PB Utrecht
Nederland

leonardverhoef@gmail.com
Kamer van koophandelnummer: 39057871, Utrecht.
Naar top.





public