k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324

               

2

  
Meer blauwe ringen.



 
Meer groene ringen.



 
Evenveel ringen.



 



Weet ik niet.
      
nog 1x
   



Analyse van 1 gemaakte sommen. Nog 6 te gaan.
2 Rekenvoorwaarden. Behoud van hoeveelheid, lege ringen.


beoordeelt afmeting van ringen.
54=g
3391357 s.
Pauze.
   
55
Nog niet
gemaakt.
   
56
Nog niet
gemaakt.
   
57
Nog niet
gemaakt.
   
43
Nog niet
gemaakt.
   
44
Nog niet
gemaakt.
   
45
Nog niet
gemaakt.
   0% van 1 sommen goed
0 s.
beoordeelt aantal ringen.
 0 % goed, van 1 gemaakte sommen,  NAN s. gemiddelde oplostijd, 6 Dec '21, 03:12
	54.198.139.112	2021-12-06	03:15:09	54	g	b	0%	1	NAN	conservatie_leeg	2	Behoud van hoeveelheid, lege ringen.	


Deze leerstap (2).
Behoud van hoeveelheid, lege ringen.

Naast zichtbare eigenschappen als kleur en vorm zijn er ook niet-zichtbare eigenschappen als zwaar en hard (materiaal, geluid en lopen). Hoeveelheid zelf is eigenlijk niet te zien, behalve dan via een andere zichtbare eigenschap. Het is een eigenschap van een groep. Verder een eigenschap van een eigenschap: Wat is het aantal (de eigenschap van een groep) groenen (een eigenschap van een groepslid). Best lastig.

Deze sommen bepalen of het kind hoeveelheidsbegrip heeft: Welke groep heeft er meer?; wat is het aantal. In de cognitieve psychologie zijn dit de conservatieproeven.

Geen link.


Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.