k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324

               

3



Meer blauwe stippen.



 
Meer groene stippen.



 
Evenveel stippen.



 



Weet ik niet.
      
nog 1x
   



Analyse van 1 gemaakte sommen. Nog 19 te gaan.
3 Rekenvoorwaarden. Behoud van hoeveelheid, gevulde stippen.


23=wn.
3393856 s.
Pauze.
   
33
Nog niet
gemaakt.
   
32
Nog niet
gemaakt.
   
43
Nog niet
gemaakt.
   
45
Nog niet
gemaakt.
   0% van 1 sommen goed
0 s.
54
Nog niet
gemaakt.
   
55
Nog niet
gemaakt.
   
56
Nog niet
gemaakt.
   
57
Nog niet
gemaakt.
   
58
Nog niet
gemaakt.
   
23
Nog niet
gemaakt.
   
33
Nog niet
gemaakt.
   
32
Nog niet
gemaakt.
   
43
Nog niet
gemaakt.
   
45
Nog niet
gemaakt.
   
54
Nog niet
gemaakt.
   
55
Nog niet
gemaakt.
   
56
Nog niet
gemaakt.
   
57
Nog niet
gemaakt.
   
58
Nog niet
gemaakt.
   
 0 % goed, van 1 gemaakte sommen,  NAN s. gemiddelde oplostijd, 6 Dec '21, 02:12
	54.198.139.112	2021-12-06	02:42:15	23	wn	g	0%	1	NAN	conservatie_vol	3	Behoud van hoeveelheid, gevulde stippen.	


Deze leerstap (3).
Behoud van hoeveelheid, gevulde stippen.

Ook deze sommen bepalen of het kind begrip van hoeveelheid heeft.

De sommen zijn lastiger dan in de vorige leerfase omdat kleur zeer duidelijk meer is. Kinderen laten zich verleiden tot wat ze zien en antwoorden alsof de vraag is: Van welke kleur is er meer? Maar het goede antwoord is: Er is wel veel blauw maar er zijn meer ringen. Vraag dus niet ongespecificeerd: Wat is meer? Maar specificeer: Welke kleur heeft de meeste stippen?

Geen link.


Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.