k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324

               

4



Meer blauwe stippen.



 
Meer groene stippen.



 
Evenveel stippen.



 



Weet ik niet.
      
nog 1x
   



Analyse van 0 gemaakte sommen. Nog 12 te gaan.
4 Rekenvoorwaarden. Behoud van hoeveelheid, gevulde en gegroepeerde stippen.


beoordeelt afmeting van ringen.
45
Nog niet
gemaakt.
   
54
Nog niet
gemaakt.
   
44
Nog niet
gemaakt.
   
56
Nog niet
gemaakt.
   
65
Nog niet
gemaakt.
   
66
Nog niet
gemaakt.
   
beoordeelt aantal ringen.
67
Nog niet
gemaakt.
   
76
Nog niet
gemaakt.
   
66
Nog niet
gemaakt.
   
78
Nog niet
gemaakt.
   
87
Nog niet
gemaakt.
   
88
Nog niet
gemaakt.
   


Deze leerstap (4).
Behoud van hoeveelheid, gevulde en gegroepeerde stippen.

Wanneer het kind de voorgaande stappen niet goed beheerst kan dat betekenen dat het kind nog niet toe is aan het abstracte aantalbegrip (kardinaliteit). Maar het kan ook zijn dat het kind de taal onvoldoende beheerst of dat het aantalverschil gewoon niet zo goed te zien is. Hoe dan ook, deze leerfase toont het aantal (stippen) zo, dat zonder tellen te zien is wat het hoogste aantal is.

Geen link.


Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.