k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324
    
Terwijl de kinderen zelfstandig de sommen maken kan je over de schouder van de kinderen zien hoe het loopt. Moet ik er naar toe?

• Loopt het goed (veel groen).

• Gaat te langzaam (veel lichtgrijs).

• Wel veel fouten (donkergrijs)?





Weet ik niet.


   
nog 1x
   



Zeg: Wat zie je?
Laat het kind de sommen verschillende malen zien en vraag te vertellen wat er gebeurt. Na enkele keren vraag, voordat de som verschijnt: Welke som is dat? Vraag niet de uitkomst want dan gaat het kind tellen en dat willen we juist niet.

Druk op het Volgend icon om verder te gaan. Het kind kan dat natuurlijk ook zelf doen. Zeg dat je zo terug komt om te horen wat het kind gezien heeft. Er zijn 8 sommen en na de laatste komt automatisch de eerste weer.

Geen link.


Deze leerstap ().


Stippen in twee kleuren tonen het kind een optelling die in een getal zit. Door het kind te laten kijken naar samenvloeiende hoeveelheden, telt het niet maar ziet het wel de uitkomst ontstaan.

Aan de reacietijd is de voortgang te zien: wacht het kind tot de som verschijnt en telt het nog of 'ziet' het de uitkomst en geeft het al eerder antwoord.

Geen link.


Analyse van 0 gemaakte sommen. Nog 8 te gaan.


1° x 3+4
nog niet
gemaakt
  4+5
nog niet
gemaakt
  3+4
nog niet
gemaakt
  4+5
nog niet
gemaakt
  
2° x3+4
nog niet
gemaakt
  4+5
nog niet
gemaakt
  3+4
nog niet
gemaakt
  4+5
nog niet
gemaakt
  

  % goed, van gemaakte sommen,  0 s. gemiddelde oplostijd, 20 Oct '21, 06:10
	3.214.224.207	2021-10-20	18:19:20				%		0	controle_onder_10_dobbelsteen			



Analyse van gemaakte sommen. Nog 8 te gaan.


1° x 3+4
nog niet
gemaakt
  4+5
nog niet
gemaakt
  3+4
nog niet
gemaakt
  4+5
nog niet
gemaakt
  
2° x3+4
nog niet
gemaakt
  4+5
nog niet
gemaakt
  3+4
nog niet
gemaakt
  4+5
nog niet
gemaakt
  

  % goed, van gemaakte sommen,  0 s. gemiddelde oplostijd, 20 Oct '21, 06:10
	3.214.224.207	2021-10-20	18:19:20				%		0	controle_onder_10_dobbelsteen			


Deze leerstap ().


Stippen in twee kleuren tonen het kind een optelling die in een getal zit. Door het kind te laten kijken naar samenvloeiende hoeveelheden, telt het niet maar ziet het wel de uitkomst ontstaan.

Aan de reacietijd is de voortgang te zien: wacht het kind tot de som verschijnt en telt het nog of 'ziet' het de uitkomst en geeft het al eerder antwoord.

Geen link.


Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.