k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324
Hoeveel
is:
Punten: 50, 0.
Je kunt een leerling motiveren de sommen nogmaals te doen met:
Kijk, je hebt .. punten/ seconden. Nog een keer en dan meer punten/ minder tijd?
Eventueel een wedstrijd tussen leerlingen?
Doe dat alleen wanneer:
• Je wilt voorkomen dat de kinderen op de vingers gaan tellen. Met snelheid dwing je betere methoden dan tellen af.
• Wanneer het kind de sommen redelijk beheerst.
• Wanneer het kind zich gemakkelijk laat afleiden.
Geen link.
Terwijl de kinderen zelfstandig de sommen maken kan je over de schouder van de kinderen zien hoe het loopt. Moet ik er naar toe?
• Loopt het goed (veel groen).
• Gaat te langzaam (veel lichtgrijs).
• Wel veel fouten (donkergrijs)?
18
3+6=
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Weet ik niet.
makkelijker sommen
↙
Met klik terug, naar leerstap:
Sommen uitrekenen in tabel, oneven.
nog 1x
moeilijker sommen
↗
Met klik verder, naar leerstap:
Sommen uitrekenen, in tabel.
Analyse van 4 gemaakte sommen. Nog 16 te gaan.
18 Plus tot 10. Som optellen.
dubbel
kennen
1+1
Nog niet
gemaakt.
2+2
Nog niet
gemaakt.
3+3
Nog niet
gemaakt.
4+4
Nog niet
gemaakt.
5+5
Nog niet
gemaakt.
dubbel
gebruiken
3+2
Nog niet
gemaakt.
2+3
Nog niet
gemaakt.
3+4
Nog niet
gemaakt.
4+3
Nog niet
gemaakt.
5+4
Nog niet
gemaakt.
wissel
gebruiken
3+6
Nog niet
gemaakt.
3+5=10
4417360 s.
Pauze.
4+5
Nog niet
gemaakt.
2+7=1
2952454 s.
Pauze.
2+5
9994294 s.
Pauze.
33% van 3 sommen goed
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
0 s.
overig
4+3
Nog niet
gemaakt.
5+4
Nog niet
gemaakt.
2+4
2567272 s.
Pauze.
5+3
Nog niet
gemaakt.
4+5
Nog niet
gemaakt.
100% van 1 sommen goed
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
0 s.
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
∎
50 % goed, van 4 gemaakte sommen, NAN s. gemiddelde oplostijd, 17 May '22, 05:05
44.200.25.51 2022-05-17 05:48:52 2+5
7
7 50% 4 NAN optellen_tot10_analyse 18 Som optellen.
Deze leerstap (18).
Som optellen.
Deze sommen controleren of het kind niet meer telt maar ook echt rekent.
Pas dan kan de volgende belangrijke stap genomen worden namelijk
over tien met splitsen rond tien
. Als je goed kijkt kun je zien of het kind nog telt. De handen gaan bijvoorbeeld onder tafel of het hoofd beweegt wat tijdens het tellen. Maar je kunt het ook aan de reactietijden in de analyse zien.
Geen link.
Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.