k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324

               

15


7+1=

   





Weet ik niet.
      
nog 1x
   


Analyse van 0 gemaakte sommen. Nog 32 te gaan.
15 Sommen tot 10 in tabel.

1+1
Nog niet
gemaakt.
1+2
Nog niet
gemaakt.
1+3
Nog niet
gemaakt.
1+4
Nog niet
gemaakt.
1+5
Nog niet
gemaakt.
1+6
Nog niet
gemaakt.
2+1
Nog niet
gemaakt.
2+2
Nog niet
gemaakt.
2+3
Nog niet
gemaakt.
2+4
Nog niet
gemaakt.
2+5
Nog niet
gemaakt.
2+6
Nog niet
gemaakt.
3+1
Nog niet
gemaakt.
3+2
Nog niet
gemaakt.
3+3
Nog niet
gemaakt.
3+4
Nog niet
gemaakt.
3+5
Nog niet
gemaakt.
3+6
Nog niet
gemaakt.
4+1
Nog niet
gemaakt.
4+2
Nog niet
gemaakt.
4+3
Nog niet
gemaakt.
4+4
Nog niet
gemaakt.
4+5
Nog niet
gemaakt.
5+1
Nog niet
gemaakt.
5+2
Nog niet
gemaakt.
5+3
Nog niet
gemaakt.
5+4
Nog niet
gemaakt.
6+1
Nog niet
gemaakt.
6+2
Nog niet
gemaakt.
6+3
Nog niet
gemaakt.
7+1
Nog niet
gemaakt.

Pauze.
7+2
Nog niet
gemaakt.
 NAN % goed, van 0 gemaakte sommen,  NAN s. gemiddelde oplostijd, 18 Oct '21, 10:10
	35.175.107.77	2021-10-18	22:43:10				NAN%	0	NAN	optellen_tot10_tabel	15	Sommen tot 10 in tabel.	


Deze leerstap (15).
Sommen tot 10 in tabel.

De tabel geeft alle sommen onder 10. Ook gemakkelijke (1+1). Het kind begint bij de sommen die het kent. De uitkomst van de sommen die het niet kent kan het afleiden uit de naastliggende bekende en gemaakte sommen.

En passant 'memoriseert' ('instampen') het kind.

Het leert vooral dat je de uitkomst van een onbekende som af kunt leiden uit een som die je wel kent. De rekenmeester kan het kind op gang helpen met bijvoorbeeld: Deze (1+1) zit vast al in je hoofd. Daarna kan het kind zelf sommen kiezen.

Let op dat het kind niet gaat tellen. Geef eventueel de muis in de hand en zeg: Houd de muis goed vast anders loopt hij weg. ,

Geen link.


Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.