k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324

               

6


0
1
2
3
4
   
5
6
7
8
9
10

Weet ik niet.
      
nog 1x
   



Analyse van 2 gemaakte sommen. Nog 34 te gaan.
6 Rekenvoorwaarden. Stipgroepen tot 7 herkennen, groep 2.


lang
zaam
1=10
2957852 s.
Pauze.
   
2=7
2570902 s.
Pauze.
   
3
Nog niet
gemaakt.
   
4
Nog niet
gemaakt.
   
5
Nog niet
gemaakt.
   
6
Nog niet
gemaakt.
   
7
Nog niet
gemaakt.
   
8
Nog niet
gemaakt.
   
9
Nog niet
gemaakt.
   0% van 2 sommen goed
0 s.
sneller
1
Nog niet
gemaakt.
   
2
Nog niet
gemaakt.
   
3
Nog niet
gemaakt.
   
4
Nog niet
gemaakt.
   
5
Nog niet
gemaakt.
   
6
Nog niet
gemaakt.
   
7
Nog niet
gemaakt.
   
8
Nog niet
gemaakt.
   
9
Nog niet
gemaakt.
   
snelst
1
Nog niet
gemaakt.
   
2
Nog niet
gemaakt.
   
3
Nog niet
gemaakt.
   
4
Nog niet
gemaakt.
   
5
Nog niet
gemaakt.
   
6
Nog niet
gemaakt.
   
7
Nog niet
gemaakt.
   
8
Nog niet
gemaakt.
   
9
Nog niet
gemaakt.
   
super
1
Nog niet
gemaakt.
   
2
Nog niet
gemaakt.
   
3
Nog niet
gemaakt.
   
4
Nog niet
gemaakt.
   
5
Nog niet
gemaakt.
   
6
Nog niet
gemaakt.
   
7
Nog niet
gemaakt.
   
8
Nog niet
gemaakt.
   
9
Nog niet
gemaakt.
   
 0 % goed, van 2 gemaakte sommen,  NAN s. gemiddelde oplostijd, 1 Dec '21, 10:12
	52.23.219.12	2021-12-01	10:52:24	1	10	1	0%	2	NAN	stipgroep_herkennen_tot7	6	Stipgroepen tot 7 herkennen, groep 2.	


Deze leerstap (6).
Stipgroepen tot 7 herkennen, groep 2.

Om het eenvoudige (vinger)-op-tellen te doorbreken is het nodig dat het kind de termen van de som in één keer kan herkennen (subitizing) en dus niet gaat tellen. Dán is het mogelijk de gewenste rekenhandelingen die in het hoofd moeten komen te tonen (visualiseren van mentale handelingen). Dit komt psychologisch nogal nauwkeurig. Vandaar dat veel kinderen blijven vingertellen ondanks visualiseringen met kabouters, paddestoelen, etc. Misschien zelfs wel dóór dat soort visualiseringen.

Geen link.


Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.