k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324
Je ziet er
al tien.
De uitkomst
kun je dan
makkelijk zien.
Terwijl de kinderen zelfstandig de sommen maken kan je over de schouder van de kinderen zien hoe het loopt. Moet ik er naar toe?
• Loopt het goed (veel groen).
• Gaat te langzaam (veel lichtgrijs).
• Wel veel fouten (donkergrijs)?
22
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Weet ik niet.
makkelijker sommen
↙
Met klik terug, naar leerstap:
Stipgroep herkennen.
nog 1x
moeilijker sommen
↗
Met klik verder, naar leerstap:
Stipgroep herkennen.
Analyse van 0 gemaakte sommen. Nog 30 te gaan.
22 Plus tot 20. Stipgroepen optellen.
langzaam
9+2
Nog niet
gemaakt.
9+3
Nog niet
gemaakt.
9+4
Nog niet
gemaakt.
9+5
Nog niet
gemaakt.
9+6
Nog niet
gemaakt.
8+3
Nog niet
gemaakt.
8+4
Nog niet
gemaakt.
8+5
Nog niet
gemaakt.
8+6
Nog niet
gemaakt.
8+7
Nog niet
gemaakt.
sneller
9+2
Nog niet
gemaakt.
9+3
Nog niet
gemaakt.
9+4
Nog niet
gemaakt.
9+5
Nog niet
gemaakt.
9+6
Nog niet
gemaakt.
8+3
Nog niet
gemaakt.
8+4
Nog niet
gemaakt.
8+5
Nog niet
gemaakt.
8+6
Nog niet
gemaakt.
8+7
Nog niet
gemaakt.
snelst
9+2
Nog niet
gemaakt.
9+3
Nog niet
gemaakt.
9+4
Nog niet
gemaakt.
9+5
Nog niet
gemaakt.
9+6
Nog niet
gemaakt.
8+3
Nog niet
gemaakt.
8+4
Nog niet
gemaakt.
8+5
Nog niet
gemaakt.
8+6
Nog niet
gemaakt.
8+7
Nog niet
gemaakt.
Deze leerstap (22).
Stipgroepen optellen.
Nadat de kinderen stipgroepen tot 15 hebben leren herkennen kunnen zij sommen tot 15 leren herkennen. Daarbij gaat het er vooral om dat zij het splitsen rond 10 zien. Met name bij 9+x moeten de kinderen niet gaan tellen maar zeggen/denken
Oh, gewoon een eraf.
Geen link.
Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.