k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324
Welke som
zit in de
stippen?
De tijd dat de stippen zichtbaar zijn wordt steeds korter. Hoeveelheden die het kind nog telt eigenlijk niet aanbieden. Ga dan dobbelen of dobbelstenen inkleuren.
Terwijl de kinderen zelfstandig de sommen maken kan je over de schouder van de kinderen zien hoe het loopt. Moet ik er naar toe?
• Loopt het goed (veel groen).
• Gaat te langzaam (veel lichtgrijs).
• Wel veel fouten (donkergrijs)?
24
6
+
2
6
+
3
6
+
4
6
+
5
6
+
6
6
+
7
6
+
8
6
+
9
6
+
10
7
+
2
7
+
3
7
+
4
7
+
5
7
+
6
7
+
7
7
+
8
7
+
9
7
+
10
Weet ik niet.
makkelijker sommen
↙
Met klik terug, naar leerstap:
Stipgroep herkennen.
nog 1x
moeilijker sommen
↗
Met klik verder, naar leerstap:
Som in stippen uitrekenen.
Analyse van 0 gemaakte sommen. Nog 30 te gaan.
24 Plus tot 20. Som in stippen herkennen.
lang
zaam
6+2
Nog niet
gemaakt.
6+3
Nog niet
gemaakt.
6+4
Nog niet
gemaakt.
6+5
Nog niet
gemaakt.
6+6
Nog niet
gemaakt.
6+7
Nog niet
gemaakt.
6+8
Nog niet
gemaakt.
6+9
Nog niet
gemaakt.
6+10
Nog niet
gemaakt.
6+11
Nog niet
gemaakt.
snel
7+2
Nog niet
gemaakt.
7+3
Nog niet
gemaakt.
7+4
Nog niet
gemaakt.
7+5
Nog niet
gemaakt.
7+6
Nog niet
gemaakt.
7+7
Nog niet
gemaakt.
7+8
Nog niet
gemaakt.
7+9
Nog niet
gemaakt.
7+10
Nog niet
gemaakt.
7+11
Nog niet
gemaakt.
sneller
7+2
Nog niet
gemaakt.
7+3
Nog niet
gemaakt.
7+4
Nog niet
gemaakt.
7+5
Nog niet
gemaakt.
7+6
Nog niet
gemaakt.
7+7
Nog niet
gemaakt.
7+8
Nog niet
gemaakt.
7+9
Nog niet
gemaakt.
7+10
Nog niet
gemaakt.
7+11
Nog niet
gemaakt.
snelst
Deze leerstap (24).
Som in stippen herkennen.
Analoog aan vorige stipsommen maar nu tot 15. Over het tiental heen.
Geen link.
Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.