k2: 40 sommen tot: 687
asdfasdfasdf.1011 324

               

1


Voor de woordenschat hier geen opgaven voor de kinderen maar alleen een lijst met woorden die het kind moet kennen.

Hoeveelheid:
alle, beetje, geen, meer, minder, veel, weinig.

Plaats en richting:
achter(aan), boven(aan), hoog, hoger, hoogst, laag, lager, laagst, links, rechts, midden, naar, naast, neerleggen, onder, op rechts, uit, ver, voor(aan).

Vergelijken:
(de)zelfde, even(veel), groot, hoog, klein, kort, laag, lang, vol, leeg, meer,zwaar.

Vormen:
breed, dik, driehoek, dun, glad, hard, kort, lang, rond, ruw, vierkant, zachtg, vierhoek, zoet, zuur.

Verder:
tellen, cijfer, getal, plus, eraf, erbij.

Ook de vergrotende en overtreffende trap.




 



Weet ik niet.
      
nog 1x
   



Analyse van 0 gemaakte sommen. Nog 1 te gaan.
1 Rekenvoorwaarden. Woordenschat.


Voor de woordenschat hier geen opgaven voor de kinderen maar alleen een lijst met woorden die het kind moet kennen.

Hoeveelheid:
alle, beetje, geen, meer, minder, veel, weinig.

Plaats en richting:
achter(aan), boven(aan), hoog, hoger, hoogst, laag, lager, laagst, links, rechts, midden, naar, naast, neerleggen, onder, op rechts, uit, ver, voor(aan).

Vergelijken:
(de)zelfde, even(veel), groot, hoog, klein, kort, laag, lang, vol, leeg, meer,zwaar.

Vormen:
breed, dik, driehoek, dun, glad, hard, kort, lang, rond, ruw, vierkant, zachtg, vierhoek, zoet, zuur.

Verder:
tellen, cijfer, getal, plus, eraf, erbij.

Ook de vergrotende en overtreffende trap.
Nog niet
gemaakt.
   


Deze leerstap (1).
Woordenschat.

Eerst moet een kind hoeveelheidsverschillen begrijpen (meer/minder, serialiteit). Daarna pas kan het aantalverschillen begrijpen (3=3x een gelijke hoeveelheid, kardinaliteit). Bovendien heeft meer/minder/hoeveelheid betrekking op maar één eigenschap (lengte, hoogte, gewicht, etc).

Verder zijn de woorden en begrippen nodig om uitleg van de rekenmeester te kunnen begrijpen.

Geen link.


Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1406 sommen.