Ideaal betalen via internet, iDeal van de Nederlandse banken

iDeal is volgens banken ideaal betalen. Wat is de psychologie ideaal betalen?

In 2006 is de nieuwe manier om via internet te betalen 'iDeal'. Dit banksysteem won al gelijk twee innovatieprijzen. De klant heeft een internet­bankrekening nodig. De meeste klanten hebben die al jaren.De internetwinkel heeft op zijn site iets nodig dat leidt naar de internetbankrekening. Dat iets kan zijn een knop, een link, een icon of wat dan ook. Ook deze mogelijkheden bestaan al jaren. betaalautomaat van de toekomst Als je wilt helpt de betaal­automaat je financiën op orde te houden.

iDeal voor internetbetalen

Het grootste probleem van verkopen via internet was, dat de leverancier zeker moest weten dat er nu betaald is en dat hij dus kan leveren. Bij giro-overschrijvingen, acceptgirokaarten en internetbetalingen zonder directe koppeling met een bestelling, kon dat met de bankcomputers in 2006 en ook nog in 2016 gemakkelijk een week duren. Er is dan kans dat de koper zegt: Laat maar zitten. iDeal is dus ideaal omdat de doorlooptijd van een week verkort wordt tot een muisklik.
Naar top.

iDeal voor internetbetalen

Elders in de samenleving is het nu wat korter dan de week die de betaalsector nodig heeft. Bij Albert Heijn is het niet de gewoonte melk na de uiterste verkoopdatum nog een week in de vakken te houden. Ook komt het zelden voor dat een hogesnelheidstrein een week te laat is. Een Boeing 747 wacht geen week met het uitvoeren van een opdracht van zijn piloot. Een pak melk, een hogesnelheidstrein en een Boeing 747 zijn moeilijker te verplaatsen dan een digitaal tientje. Die laatste reist het snelst, met de snelheid van het licht maar komt toch het laatst aan. Zelfs het verplaatsen van een tientje van je eigen rekening naar een andere rekening rekening van jezelf bij dezelfde bank heeft lange tijd nog dagen nodig gehad.
Naar top.

In de toekomst nu betalen

Hoe het betalen in de verre toekomst allemaal precies verloopt weet in de toekomst niemand meer. Alleen wat technici, politici en juristen weten precies hoe geldstromen lopen en hoe dat verkeer geregeld is. Bij een grote aankoop hoef je dus geen grof geschatte saldo's meer op te tellen en af te trekken. Je hoeft ook geen schatting meer te maken van de huidige waarde van je huis en de zekerheid van je inkomen. Computers houden dat per seconde bij.

Echt nieuw is dat iedereen in de toekomst wel precies weet wat hij kan betalen. Bij de aanschaf een auto op afbetaling zegt de pinautomaat na invoeren van de pincode: OK, die auto kan je kopen maar dan wel andere uitgaven vanaf nu 10% verlagen. Akkoord? Kom je met akkoord onder een minimum dan krijg je bezoek van iemand aan wie je uit moet leggen hoe je dat allemaal denkt te gaan betalen.
Naar top.



Behalve psychologie voor toekomst ook psychologie voor:

Naar top.
Contact


+31 (653) 739 750
Parkstraat 19
3581 PB Utrecht
Nederland

leonardverhoef@gmail.com
Kamer van koophandelnummer: 39057871, Utrecht.
Naar top.