Betalen voor parkeren met een behapbare automobilist
Meer nieuwe betaaltechnieken maken betalen voor parkeren steeds ingewikkelder. Een zefbetalende auto lost waarschijnlijk meer problemen op dan een zelfrijdende auto schept.
|
![]() Een parkeerautomaat van rond 2017. |
|
De eerste rode regel van de automaat bovenaan deze pagina Let op. of Mag niet. Bijvoorbeeld Verboden te parkeren. Automaat buitendienst. Pinnen niet mogelijk. Nu verboden te parkeren, morgen hier markt. Op deze automaat betekent rood Je bent in Utrecht. De patroon van de stad is St. Martinus een Romeinse soldaat met een rode mantel. De kans dat een automobilist denkt dat hij in Amsterdam is terwijl hij voor een Utrechtse automaat staat is klein. Staat hij in Utrecht, maar is hij in Amsterdam dan maakt dat ook niet uit. Hij moet betalen voor parkeren. Datum Het tarief kan afhankelijk zijn van de weekdag. Het traditionele maandag tot en met vrijdag is werkdag geeft automobilisten tegenwoordig steeds minder houvast. De automaat zal zich minder snel vergissen in de weekdag. Het tonen van de weekdag is zinvoller dan het tonen van het millennium. De tijd Taal Alleen Engels is op deze automaat beschikbaar dus de tekst moet zijn English. Veel ontwerpers denken dat mensen, net als computers, van links boven naar rechts onder zoeken. Als mensen zo zouden lezen dan moet de taalkeuze knop links, aan het begin van de leesroute staan. Als mensen links boven beginnen met visueel zoeken dan was de mensheid overigens allang uitgestorven. Wilde beesten zouden dan van rechts onder aanvallen. Kortom, de psychologische automaat geeft bij stap 1 de juiste vorm voor de taalkeuze. Info Tot zover de eerste regel van deze automaat. |
5 Auto betaalt | De trend is een bedieningsprobleem oplossen met een nieuwe techniek. Ook als het probleem eenvoudig anders opgelost kan worden of als er geen probleem is. De OV-chipkaart voor parkeren wordt het dus niet. | Je kunt de wetenschap de opdracht geven demografie, , trends en motieven te constateren. Echter, de vraagtekens die je bij de huidige constaterende afhankelijke wetenschap kunt zetten, nemen toe. Je kunt de wetenschap ook de opdracht geven gewenste trends te laten construeren, desnoods met | Dat is wel lastig. In dit artikel is tussen de regels al te lezen dat een onafhankelijke wetenschap je maatschappelijk correcte motieven kan ontmaskeren als een persoonlijke, wetenschappelijk niet te onderbouwen, technologische gedrevenheid. We gaan in dit artikel gewoon mee met de gangbare trend: de behapbaarheid moet komen van een nieuwe techniek. We doen dat echter niet met een constaterende psychologie maar een psychologie die construeert: | Op deze wijze komen we ook bij een echte automaat, namelijk
Misschien lost een zelf-betalende auto bovendien meer problemen op dan een zelf-parkerende auto creëert. De conclusie is: rekeningrijden moet en het systeem moet open zijn. Geen nieuwe trend dus maar net als vroeger. Reed het nummerbord toen te hard dan moest de automobilist direct bij de agent afrekenen. |
6 Listige psychologie | Een nadeel van een (OV)-chipkaart is dat deze fysiek is en zit tussen een stapel andere (bank)passen. Er is dus kans op Human Error: verlies, schade en zakkenrollen. Een auto verliezen en rollen is minder gemakkelijk. Een slagboom kan een auto gemakkelijker herkennen dan een pas die ergens in een zak of tas zit. Is de auto gestolen of een wanbetaler dan kan de slagboom gemakkelijk dicht blijven. | Een listige psycholoog adviseert dat niet te doen bij het inrijden. Als een flitspaal flitst, dan rijdt de auto met een flinke vaart door. Als een slagboom een auto met schulden binnen laat dan heeft een bewakingsoperator alle tijd een wielklem te plaatsen. Anders dan bij de flitspaal rijdt de auto niet weg maar komt bestuurder vanzelf naar de bewakingsoperator toe. Ook medewerkers van benzinestations en tolwegen kunnen een centje bijverdienen door normen en waarden bij te sturen. Alleen voor onverzekerd rijden is dat jaarlijks meer dan 154 000 000 € (280 000 boetes van 550€). |
Behalve psychologie voor toekomst ook psychologie voor: |
|
Contact |
+31 (653) 739 750 Parkstraat 19 3581 PB Utrecht Nederland leonardverhoef@gmail.com Kamer van koophandelnummer: 39057871, Utrecht. |